طراحی پوستر، لوگو، تراکت، بنر و ...

طراحی پوستر برای مصارف تبلیغاتی و آموزشی جذاب و تاثیر گذار یکی از عوامل مهم در موفقیت شما است. سفارش طراحی پوستر، لوگو، تراکت، بنر و … توسط طراحان حرفه‌ای و آشنا به اصول تبلیغات و روانشناسی رنگ‌ها انجام می‌گیرد. تعرفه طراحی پوستر به صورت توافقی و بین طراح و کارفرما تعیین می‌شود.

سفارش طراحی پوستر تبلیغاتی، پوستر همایش، طراحی پوستر علمی و سایر خدمات تبلیغاتی از طریق طراحان آکادمی نوروساینس زانا به راحتی و با قیمت مناسب امکان پذیر است. چه دنبال طراحی پوستر، لوگو و … ارزان باشید یا اگر طرحی پیچیده را در ذهن داشته باشید انجام پروژه طراحی با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت در آکادمی نوروساینس زانا امکان پذیر است.

برای ثبت سفارش خود می‌توانید بر روی دکمه سفارش کلیک کرده و از طریق یکی از راه‌های ارتباطی آکادمی (ترجیحاً ایمیل) درخواست خود را برای ما ارسال کنید، در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهد شد و طراحی خدمت‌تان ارسال خواهد شد.

پوستر، لوگو و … روش خلاقانه‌ای برای ارائه پیام یا محتوایی جالب از طریق هنر طراحی است. از گذشته تا به امروز خلاقیت طراح پوستر نقش زیادی در طراحی پوسترهای تأثیرگذار داشته است. هدف اصلی از طراحی پوستر، لوگو و … اطلاع رسانی است ولی برای تبلیغات یا فراخوان در مورد موضوعات و مفاهیم مختلف هم به کار می‌رود. در واقع ایده‌ها و اهدافتان را درون پوستر یا لوگو به نمایش می‌گذارید.

  • اصول طراحی پوستر مشابه است و به شرح زیر هستند:
  • یک داستان را روایت می‌کنید.
  • از فاصله دور هم قابل خواندن است.
  • جذاب و چشمگیر است.
  • طراحی ساده‌ای دارد و به هم ریخته نیست.
  • زبان و تصاویر صریح در یک توالی منطقی به کار می‌روند.
  • نکات کلیدی بدون افراط در پرداختن به جزئیات قید می‌شوند.

طبق مطالعات انجام شده، مخاطبان به ندرت بیش از پنج دقیقه را صرف تماشای پوسترها می‌کنند. پس اگر می‌خواهید سفارش طراحی پوستر بدهید باید به پوستری برسید که فراتر از یک نگاه سرسری، سودمند واقع شود. طراحی پوستر را حول یک پیام صریح و برجسته سفارش دهید تا موفق به انتقال پیام شوید.

نکاتی برای طراحی

قبل از سفارش طراحی خود نکات زیر را در نظر گرفته و به طراحان ما منتقل کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید:

  • مخاطب را تعریف کنید: آیا طراحی پوستر علمی در کنفرانس ملی ارائه می‌دهید یا برای کمپین تبلیغاتی شرکت به پوستر نیاز دارید؟ سن و تحصیلات مخاطبان در چه سطحی قرار دارد؟ اهل کجا هستند؟ قبل از سفارش طراحی پوستر به این پرسش‌ها پاسخ داده و با طراح پوستر در این باره مشورت کنید.
  • از مخاطب چه انتظاری دارید؟ آیا می‌خواهید به آن‌ها آموزش دهید؟ می‌خواهید خرید کنند؟ آیا می‌خواهید در یک دوره یا همایش شرکت کنند؟ در این باره اطلاعات کافی را در اختیار طراح قرار دهید.
  • طراح با توجه به تجربه و دانش گرافیکی خودش تصاویر، نمودارها یا جداولی را در حمایت از متن شما تهیه می‌کند. از مواردی که درکشان دشوار است یا خیلی انتزاعی هستند، اجتناب کنید. یعنی تصاویر بیش از حد مبهم، تیره یا پیچیده را به کار نگیرید.
  • از یک بخش محتوای پوستر تا بخش دیگر، گذر منطقی را لحاظ کنید. عنوان هر بخش را مشخص کرده یا از اعداد یا پیکان برای نمایش توالی منطقی متن استفاده کنید تا خواننده راحت‌تر متوجه متن شود.
  • عنوانی جذاب را انتخاب کنید. عامل تمایز شما با سایر پوسترها داشتن عنوانی جذاب است.
  • کل متن را مورد وارسی قرار دهید تا خطاهای نگارشی را رفع کنید.
  • می‌توانید قبل از طراحی نهایی، نمونه کوچکی را تهیه کرده و در اختیار سفارش دهنده پوستر قرار دهید تا تأیید نهایی او را برای چاپ نهایی پوستر دریافت کنید.
  • طراحی نهایی پوستر را روی کف زمین یا میزی بزرگ انجام دهید. متن را چاپ کرده و جداگانه در کنار تصاویر چاپ شده روی میز بچینید. آنقدر آن‌ها را جابجا کنید تا به ترکیب مناسبی از آن‎ها برسید. می‌توانید چیدمان‌های مختلف از چپ به راست، بالعکس یا دایره‌ای و غیره را امتحان کرده و در نهایت در مورد چیدمان مناسب تصمیم گیری کنید.
  • قبل از شروع به طراحی باید اندازه دقیق پوستر و عناصری مثل رنگ، فونت، پس زمینه و غیره را با سفارش دهنده هماهنگ کنید و با او مشورت نمایید.
  • از فونت واضح و خوانا در طراحی پوستر استفاده کنید تا به ظاهری حرفه‌ای و ساده برسید. فونت باید مفهوم مدنظر کارفرما را به خوبی انتقال دهد. از فونت‌های ناآشنا و ناخوانا پرهیز کنید. گاهی اوقات برخی از برندها دارای لوگو و فونت خاص خودشان هستند که در تمامی محتواهای تبلیغاتی از آن بهره می‌برند و لوگو را روی پوسترها ثبت می‌کنند. پس قبل از شروع کار این موارد را در نظر بگیرید.
  • زمینه پوستر را طوری در نظر بگیرید که فونت و سایر تصاویر در آن گم نشوند. برای این کار می‌توانید از رنگ‌های آشنا در کسب و کار مشتری استفاده کنید. برخی از کسب و کارها از رنگ‌های خاصی در سر برگ‌ها، آرام و لوگو استفاده می‌کنند که در طراحی پوستر باید رعایت شود.
  • استفاده بیش از حد از رنگ‌های مختلف باعث سردرگمی می‌شود. یک یا دو رنگ اصلی، چشمگیر هستند و باعث تأکید روی موضوع و متمایز نمودن پوستر می‌شوند.
  • کنتراست را در نظر بگیرید. برای جلب توجه مخاطب و مشتری از طریق طراحی پوستر تنها به اندازه یک نگاه فرصت دارید. کنتراست یا تضاد بالا میان عناصر درون پوستر این کار را به خوبی انجام می‌دهد.
  • به قراردادن فضای خالی بین کلمات، تصاویر و کلمات با تصاویر دقت کنید. این امر تا حد زیادی وابسته به این است که می‌خواهید مخاطب اول کدام عنصر درون پوستر را ببینید. پس فضای خالی بیشتری را در اطرافش قرار دهید.
  • قبل از چاپ نهایی پوستر از سایر افراد معتمد نظرخواهی کنید و بازخوردهای آن‌ها را در نظر بگیرید.

طراحی پوستر حرفه‌ای، با تفکر حرفه‌ای و هوشمندانه آغاز می‌شود. در نهایت پوستر طراحی شده باید یک واحد یکپارچه را تشکیل دهد و اجزای مختلف آن به صورت مجزا از هم دیده نشوند.

امروزه طراحی پوستر هم با کمک کامپیوتر و هم به‌صورت دستی انجام می‌شود که وابسته به شیوه کار طراح است. به هر حال در نهایت طراحی دستی هم باید وارد کامپیوتر شده و با دستگاه چاپ در اندازه مناسب چاپ شود.

در اغلب مواقع پوستر مشاهده شده روی صفحه کامپیوتر با پوستر چاپ شده به وسیله چاپگر از نظر رنگ و وضوح تفاوت دارد؛ پس ناامید نشوید. اصلاحات مدنظرتان را اعمال کرده و دوباره چاپ کنید.

برای کاهش هزینه‌های چاپ می‌توانید چاپ‌های آزمایشی را برای چک کردن رنگ پوستر در اندازه‌های کوچک انجام دهید و بعد از اعمال تغییرات لازم، چاپ در اندازه بزرگ را سفارش دهید.

هزینه طراحی پوستر، لوگو و …

امروزه با تأسیس بسترهای آنلاین تولید محتوا می‌توانید سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید و در اسرع وقت با بهترین کیفیت آن را تحویل بگیرید. طراحان پوستر آکادمی نوروساینس زانا آماده ارائه خدمات طراحی با بهترین قیمت برای شما هستند. هزینه طراحی پوستر هم به عواملی مثل اندازه، محتوا و مهارت طراح وابسته است. این قیمت در بازارهای جهانی از 30 تا 3 هزار دلار متغیر است. در ایران بسته به کسب و کار و برند سفارش دهنده، هزینه این کار از بین چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است.